Kioskin tai kahvilan perustaminen

Oletko kiinnostunut yrittäjyydestä?

”Menestyvä yritystoiminta perustuu huolelliseen suunnitteluun.”

Mikä olisikaan ihanampaa kuin tarjoilla jäätelöä, leivonnaisia ja tuoretta kahvia sekä samalla vaihtaa kuulumisia asiakkaiden kanssa. Ennen unelman toteutumista, on kuitenkin edessä monta selvitettävää asiaa, jotka saattavat unohtua juuri sinä hetkenä kun ei malttaisi odottaa unelmiensa jäätelökioskin tai kahvilan avaamista.

  1. Menestyvä yritystoiminta perustuu huolelliseen suunnitteluun, jolla voidaan vähentää huomattavasti yritystoimintaan liittyviä riskejä. Suunnittelun on katettava koko yritystoiminta.
  2. Yrityksen perustaminen lähtee liikeideasta, mikä on toimintasi perusta ja miksi asiakas tulisi juuri sinun kahvilaan tai ravintolaasi?
  3. Ennen yrityksen perustamista on laadittava liiketoimintasuunnitelma. Mitä tarkemmin on määrittänyt oman liikeidean, kohderyhmän, oikean sijainnin ja selvittänyt taustatiedot ja laskelmat kannattavan liiketoiminnan aikaan saamiseksi, sitä todennäköisemmin yrityksesi myös menestyy. Lisätietoja liiketoimintasuunnitelmasta: www.liiketoimintasuunnitelma.fi
  4. Jäätelökioski- ja kahvila yrittäjää koskee normaalit yrityksen ja liiketoiminnan käynnistämiseen liittyvät toimenpiteet. Yrittäjän tulee tehdä yrityksen perustamisilmoitus yritystietojärjestelmään sekä ilmoittautua myös kaupparekisteriin, arvonlisäverovelvolliseksi, ennakkoperintärekisteriin ja työnantajarekisteriin. Lisätietoja yrityksen perustamisesta: www.yrittajat.fi Lisätietoja veroasioista: www.vero.fi
  5. Kahvilan tai ravintolan perustaminen mihin tahansa kiinteistöön ei onnistu vaan tilan tulee olla hyväksytty ravintola/kahvilatoimintaan rakennusvalvontaviranomaisen toimesta. Pingviini-kioskiyrittäjänä saat käyttöösi Froneri Finlandin hallinnoiman jäätelökioskin, jonka yrittäjänä sitoudut noudattamaan Pingviini jäätelökioskien yhteneväistä liiketoimintamallia.
  6. Ennen toiminnan aloittamista, täytyy kunnan elintarvikevalvontaviranomaisen hyväksyä tilat elintarvikehuoneistoksi. On myös laadittava omavalvontasuunnitelma. Mikäli teet tiloissa remonttia, on hyvä ottaa yhteys kunnan elintarvikevalvontaviranomaiseen (esim. terveystarkastaja) jo suunnitteluvaiheessa. Tällöin voidaan ottaa huomioon vaatimukset jo suunnitteluvaiheessa.
  7. Pelastuslaitoksen valvontaosaston on tehtävä palotarkastus huoneistoon ennen toiminnan aloittamista. Mikäli ravintolassa tai kahvilassa on yli 50 asiakaspaikkaa, on laadittava pelastussuunnitelma. Ota yhteys paikalliseen pelastuslaitokseen.
  8. Hygieniaosaamistodistukset vaaditaan elintarvikkeita käsitteleviltä työntekijöiltä. Hyväksymistestejä järjestää Eviran hyväksymät hygieniaosaamistestaajat. www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/hygieniaosaaminen/
  9. Tuotevalikoiman rakentamisessa ja suunnittelussa kannattaa olla yhteydessä myyntiedustajaamme – me autamme sinua rakentamaan juuri sinun tarpeisiisi soveltuvan jäätelö-ja leivonnaisvalikoiman.

Haemme itsenäisiä yrittäjiä Froneri Finland Oy:n omistamiin jäätelökioskeihin. Tarjoamme sinulle valmiin Pingviini Jäätelökioskikonseptin ja kokemusta jäätelömyynnistä ei välttämättä tarvita, sillä opastamme sinut yrittäjyyteen.

Laita meille avoin hakemus osoitteeseen asiakaspalvelu@fi.froneri.com, jossa kerrot itsestäsi. Kerro hakemuksessa myös tarkemmin suunnitelmistasi sekä mikä voisi olla toivomasi alue.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 12.12.2018 alkaen.

Verkkokauppa

Froneri Finland Oy
Keilasatama 5
02150 Espoo

020 741 2400
asiakaspalvelu@fi.froneri.com
www.jäätelöakatemia.fi
2764409-2

Kauppa myy tuotteita rekisteröityneille yritysasiakkaille. Yritysasiakas vastaa siitä, että verkkokaupasta tilauksen tehnyt yritysasiakkaan edustaja on oikeutettu solmimaan sopimuksen tuotteiden hankinnasta ja toimituksesta yritysasiakkaan puolesta. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tekijänoikeudet

Verkkokaupasta ostettu markkinointimateriaali sisältää ainoastaan käyttöoikeuden kyseiseen materiaaliin. Ostettua tai ilmaiseksi ladattua markkinointimateriaalia ei saa jakaa eteenpäin. Jos joku rikkoo näitä oikeuksia, täytyy tekijänoikeuden loukkauksesta maksaa aina korvausta. Vahingonkorvausvastuu ei edellytä, että loukkaus olisi tahallinen tai tuottamuksellinen, vaan tietämättäänkin näitä oikeuksia loukannut voidaan tuomita maksamaan korvaukset.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Froneri Finland Oy
Keilasatama 5
02150 Espoo

020 741 2400
asiakaspalvelu@fi.froneri.com
www.jäätelöakatemia.fi
2764409-2

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja käsittelykulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Painotuotteiden toimitus

Painotuotteiden tuotannosta ja toimituksesta vastaa Grano Oy (ALV-tunnus FI21979350, y-tunnus 2197935-0). 

Grano Oy, y-tunnus 2197935-0

Kuortaneenkatu 1
00520 Helsinki
+358 29 1800 400 (valtakunnallinen asiakaspalvelu)
Avoinna ma-pe 8:00-16:00

Painotuotteiden tuotannollisissa sekä niiden toimitukseen liittyvissä reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Grano Oy noudattaa toiminnassaan graafisen teollisuuden yleisiä toimitusehtoja. Toimitusehdot voit ladata oheisesta linkistä pdf-formaatissa Graafisen Teollisuuden yleiset toimitusehdot (pdf).

Vaihto- ja palautusehdot

Tuotteet valmistetaan yksilöllisinä tilaustuotteina ja niillä ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta kuin selkeissä tuotevirhetapauksissa. Tässä tapauksessa ilmoita virheestä kirjallisesti palautelomakkeella.

Virhetilanteet

Emme vastaa virheistä jotka johtuvat virheellisistä toimista palvelun käytössä. Esimerkkinä näistä ovat kirjoitusvirheet, virheet tuotevalinnoissa tai tuotteiden tilausmäärissä.

Tilauksen peruuttaminen

Mikäli haluat peruuttaa tilauksen ja tuotteen valmistusta ei ole vielä aloitettu, ilmoita virheestä kirjallisesti palautelomakkeella. Jos tuotteen valmistus on jo käynnissä, ei tilausta enää voi perua.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä kirjallisesti palautelomakkeella tai soittamalla asiakaspalvelumme puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, tulee sinun tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.