Jäätelöaltaita tarpeesi mukaan

Valikoimamme jäätelöaltaissa ja vitriineissä on monipuolinen olipa sitten kyseessä kaluste jäätelön varastointiin tai myyntiin. Keskustele asiasta edustajasi kanssa ja valitse oikea allas oikeaan paikkaan.

Kalusteinfo

Pakastealtaan hoito-ohjeet

Altaan sijoittelu

  • Pakasteallas hengittää seinämiensä kautta.
  • Jätä altaan ympärille 5 cm ilmatilaa.
  • Älä sijoita allasta auringonpaisteeseen tai suoraan ilmastoinnin alle.
  • Sijoita allas asiakasvirran parhaalle paikalle, niin varmistat hyvän jäätelömyynnin!
  • Ennen kuin otat altaan käyttöön, tarkista, että poistovesitulppa on paikoillaan.

Altaan täyttö

  • Pidä altaassa monipuolinen valikoima jäätelöä.
  • Älä täytä yli altaan seinämään merkityn punaisen täyttörajan, näin varmistat, että jäätelön laatu pysyy hyvänä.
  • Säilytä altaassa vain Fronerin jäätelöä. Liha tai kala jäätelöaltaassa on hygieniariski.

Lämmön säätö

  • Jäätelöaltaan lämpötila vähintään -18 c.
  • Lämpötila vaihtelee hieman altaan eri osissa, mittaa aina useammasta kohdasta. Tee lopullinen lämmön säätö aina käyttöpaikassa, täytenä. Säädä termostaattia maltillisesti, lopullinen vaikutus näkyy noin 12 h kuluttua.
  • Lämmön seuranta on osa omavalvontaohjelmaa.

Sähkövirta

  • Tarkista, että sulake on riittävä ja että pistorasiassa on sähköä myös yöllä.
  • Tarkista säännöllisesti johtojen ja pistokkeiden kunto.
  • Seinämiin kertynyt jää voi jopa tuplata laitteen sähkönkulutuksen!

Mainosmateriaalit

  • Tarkista säännöllisesti mainosmateriaalin kunto, siistit materiaalit lisäävät myyntiä.
  • Tarkista, että hinnastot ovat ajan tasalla ja vastaavat tarjolla olevaa tuotevalikoimaa.

Altaan sulatus

  • Sulata allas kerran kuukaudessa.
  • Älä käytä jään poistossa teräaseita.
  • Pese tarvittaessa miedolla pesuaineella.

Huom! Pesun ajaksi irrota laite pistorasiasta. Huuhtele ja kuivaa huolellisesti. Muista laittaa poistovesitulppa paikoilleen pesun jälkeen.

Ongelmatilanteessa ota viipymättä yhteys Froneri Finlandin asiakaspalveluun puh. 020 741 2400

Nopeutat asiointia, kun kerrot Fronerin asiakasnumeron ja laitteen kalustenumeron. Viisinumeroinen kalustenumero löytyy laitteen ulkopuolelta.

Kysymyksiä & vastauksia

Mistä johtuu, että jäätelöaltaani huurtuu pahoin, vaikka kannet ovat kiinni? 

Tarkista, että poistovesitulppa on paikoillaan.

Mistä johtuu sekä jäätelöaltaani että sisällä olevat jäätelöt huurtuvat kovasti?

Onko altaasi sijoitettu ilmastoinnin läheisyyteen? Tämä voi aiheuttaa huurteen syntymistä. Siirrä laitetta.

Minulla on hieman vanhempi, mutta toimiva jäätelöallas. Mistä löydän termostaatin?

Vanhemmissa altaissa termostaatti on monesti päädyssä olevan ritilän takana.

Jäätelöaltaani lämpötila on mittarin mukaan -20 °C, mutta silti pinnalla olevat jäätelöt ovat jatkuvasti pehmoisia. Miksi?

Katsothan, ettei altaasi ole suorassa auringon valossa. Etenkin lasikansien läpi auringon valo lämmittää päällimmäisiä tuotteita.

Miksi jäätelöaltaani kannet kastuvat?

Tarkista, että kannet ovat varmasti oikein päin.

Jäätelöaltaani on alkanut pitää poikkeuksellisen kovaa ääntä, mikä on pielessä?

Syitä voi olla useita, otathan yhteyttä asiakaspalveluun, niin selvitetään asiaa yhdessä tarkemmin.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 12.12.2018 alkaen.

Verkkokauppa

Froneri Finland Oy
Keilasatama 5
02150 Espoo

020 741 2400
asiakaspalvelu@fi.froneri.com
www.jäätelöakatemia.fi
2764409-2

Kauppa myy tuotteita rekisteröityneille yritysasiakkaille. Yritysasiakas vastaa siitä, että verkkokaupasta tilauksen tehnyt yritysasiakkaan edustaja on oikeutettu solmimaan sopimuksen tuotteiden hankinnasta ja toimituksesta yritysasiakkaan puolesta. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tekijänoikeudet

Verkkokaupasta ostettu markkinointimateriaali sisältää ainoastaan käyttöoikeuden kyseiseen materiaaliin. Ostettua tai ilmaiseksi ladattua markkinointimateriaalia ei saa jakaa eteenpäin. Jos joku rikkoo näitä oikeuksia, täytyy tekijänoikeuden loukkauksesta maksaa aina korvausta. Vahingonkorvausvastuu ei edellytä, että loukkaus olisi tahallinen tai tuottamuksellinen, vaan tietämättäänkin näitä oikeuksia loukannut voidaan tuomita maksamaan korvaukset.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Froneri Finland Oy
Keilasatama 5
02150 Espoo

020 741 2400
asiakaspalvelu@fi.froneri.com
www.jäätelöakatemia.fi
2764409-2

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja käsittelykulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Painotuotteiden toimitus

Painotuotteiden tuotannosta ja toimituksesta vastaa Grano Oy (ALV-tunnus FI21979350, y-tunnus 2197935-0). 

Grano Oy, y-tunnus 2197935-0

Kuortaneenkatu 1
00520 Helsinki
+358 29 1800 400 (valtakunnallinen asiakaspalvelu)
Avoinna ma-pe 8:00-16:00

Painotuotteiden tuotannollisissa sekä niiden toimitukseen liittyvissä reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Grano Oy noudattaa toiminnassaan graafisen teollisuuden yleisiä toimitusehtoja. Toimitusehdot voit ladata oheisesta linkistä pdf-formaatissa Graafisen Teollisuuden yleiset toimitusehdot (pdf).

Vaihto- ja palautusehdot

Tuotteet valmistetaan yksilöllisinä tilaustuotteina ja niillä ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta kuin selkeissä tuotevirhetapauksissa. Tässä tapauksessa ilmoita virheestä kirjallisesti palautelomakkeella.

Virhetilanteet

Emme vastaa virheistä jotka johtuvat virheellisistä toimista palvelun käytössä. Esimerkkinä näistä ovat kirjoitusvirheet, virheet tuotevalinnoissa tai tuotteiden tilausmäärissä.

Tilauksen peruuttaminen

Mikäli haluat peruuttaa tilauksen ja tuotteen valmistusta ei ole vielä aloitettu, ilmoita virheestä kirjallisesti palautelomakkeella. Jos tuotteen valmistus on jo käynnissä, ei tilausta enää voi perua.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä kirjallisesti palautelomakkeella tai soittamalla asiakaspalvelumme puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, tulee sinun tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.